Cintailah yangg maha pencipta .

Kahwini orang yangg lebih mencintai diri kita daripada kita mencintai diri orang lain . Itu lebih baik daripada mengahwini orangg yangg kita cintai tapii tidak menyintai diri kita kerana adalah lebih mudah mengubah pendirian kita sendiri daripada mengubah pendirian orang lain .


Ya Allah! Aku minta kepada Engkau semua kebaikan masa kini dann akan datangg samada yangg aku ketahui atau tidak dann tahuu dann aku berlindung kepada Engkau darii semua kejahatan yangg masa kini dann akan datangg samada yangg aku tahuu atau tidak .

قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ

"Katakanlah (Wahai Muhammad): Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah , ikutilah aku , niscaya Allah mengasihi dann mengampuni dosa-dosamu . Allah Maha Pengampun lagii Maha Penyayang ."
(Surah Ali-Imran 3: Ayat ke 31)
-Ahmad Firdaus-