Moga sinar kemaafan itu masih ada


"Bila kamuu lihat dann dongak ke langit, jangan lupa tunduk ke bumi. Bila kamuu berjalan ke hadapan , jangan lupa toleh ke belakang . Langit itu penuh impian , bumi itu kenyataan . Hadapan kamuu itu
cabaran , belakang kamuu ada teladan"


Hidup terlalu unik dann complicated . Kita tidak akan tahuu bila masanya kita akan dirundung malang atau konflik datangg melanda . Benar kata pujangga , kerana mulut badan binasa , kerana kata hati merana . Hati yangg terluka takk kann mampu untuk diubati dengan mudah . Satu ujian yangg tidak mampu aku harungi dann tempuhi .

Demi masa yangg telah berlalu ,
Demi Allah yangg menciptakan langit dann bumi ini ,
Aku tidak pernah berniat untuk menyakiti hatimu .
Sungguh dann benar dari hati ini .

Maafkan aku kawan .
Pada Tuhan aku bermohon , agar aku sentiasa diberikan petunjuk ke jalan benar dann betul untuk kebaikan diriku dann teman yangg aku kasihi .

Maafkan aku kawan .
Tiada manusia yangg sempurna di dunia ini .
Semua manusia membuat kesilapan sama ada dalam keadaan sedar atau tidak sedar .

Kawan .
Kadang-kala apa yangg kita buat dann lakukan kita tidak akan sedar akan hal itu .
Mungkin ada sesetengah individu sedar akan kesalahnnya .
Tetapi mungkin aku ada buat kesilapan .

Kawan .
Andai aku ada buat salah akan dirimu maafkan aku .
Jika air mata ini mengalir darah sekalipun , terasa penyesalan itu
seperti tidak berguna lagii .

Maafkan aku kawan .
Tiada nikmat yangg terindah selain mempunyai teman sebaikmu yangg memberi nasihat tidak pernah jemu
dann aku mengalirkan air mata menunggu kata maaf darimu kawan . Setia menanti kemaafan darimu kawan .


Insan Biasa :
AFMY