DERITA MERINDU
Kauu katakan cinta gunakan akal bila aku gunakan , kauu yangg menyangkal bagaimana nakk kekal . Kauu katakan cinta gunakan minda . Bila aku gunakan kauu yangg takk percaya bagaimana nakk bahagia . Maafku takk bererti kauu mudah sesali berulang kali telah kauu mungkiri . Manis mulut berjanji terpedaya lagii , menanti biar terus didustai . Kauu lahh bahagia bagiku , kauu lahh derita bagimu . Esok lusamu , takk ku kenal lagi engkau siapa . Dann aku cuba sedaya upaya telah ku usaha dengan sepenuh jiwa bagaimana hendak ku lupa bayangan wajahmu selalu di depan mata . Harum baumu masih dapat ku hidu . Bagaimana ingin aku membencimu jikalau setiap hari merindu . Sekiranya derita merinduimu itu sebenarnya bahagia . Aku pilih derita . Mungkinkah esok atau lusa walau biarpun lama akan ku biar tiada , aku tetap kan setia . Entah bila akan tiba sampai jua harimu yangg sama , esok seperti semalaman yangg tak berubah . Kaulah tanda tanya . kau tiada titik noktah . Aku dibuai mimpi lena dikejut igau semula . Seandainya kauu berada di depan mata mudah untuk aku berkata-kata supaya dapatku melihat seraut wajahmu . Walaupun belum tentu kauu mahu bertemu , apalagi memandangku . Setelah aku turutkan segala kemahuan kauu mainkan perasaan begitu mudah kauu ucapkan terima lahh saja kenyataan . Aku masih terkilan . Jika kauu dapat memahami hati seorang perindu baru kauu tahuu derita hatiku . Jika suatu hari nanti giliran kauu merindu baruu kauu ingat derita diriku . Segala yangg berlaku bukan kemahuanku apa gunanya bahagia jikalau bahagia bersamamu hanyalah untuk sementara waktu . Aku pilih derita merinduimu .