Please understand this words !

Jika cinta tidak dapat mengembali kann engkau kepadaku dalam kehidupan ini , pasti lahh cinta akan menyatu kann kita dalam kehidupan yang akan datang .

Sungguh menyakit kann mencintai seseorang yang tidak mencintai mu , tetapi lebih menyakit kann ada lahh mencintai seseorang dann kamuu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyata kann cintamu kepadanya .

Hal yang menyedih kann dalam hidup ada lahh ketika kamu bertemu seseorang yang sangat bererti bagii mu . Hanya untuk menemu kann bahawa pada akhirnya menjadi tidak bererti dann kamuu harus membiar kann nya pergii .

Kamu tahuu bahawa kamu sangat merindu kann seseorang , ketika kamuu memikir kann nya hatimu sedang hancur berkecai .
Dan hanya dengan mendengar kata "Haii" darinya , dapat menyatu kann kembali kepingan hati tersebut .

Kadangkala kamuu tidak mengahargai orang yangg mencintai kamuu sepenuh hati , sehingga lahh kamu kehilangannya . Pada saat itu , tiada guna sesalan kerana perginya tanpa berpatah lagii .

Kamuu tidak pernah tahuu bila kamuu akan jatuh cinta . Namun apabila sampai saatnya itu , raih lahh dengan kedua tanganmu , dann jangan lahh biar kann dia pergii dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya .

Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak . Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka . Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dann cemburu .

Bercinta memang mudahh . Untuk dicintai juga memang mudahh . Tapii untuk dicintai oleh orang yangg kita cintai itu lahh yang sukar diperoleh .
Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayangg , ialah jangan menuntut agar kita dicintai , tetapi mulai lahh memberi kasih sayangg kepada orang lain tanpa mengharap kann balasan .